Tuesday, August 08, 2006

Aaaaarg!


Min dator har varit på lagning och har den blivit hel?!

3 comments:

Paul Blomdahl said...

Ser sådär bra ut... Har du provat Ctrl-X? :)

Karl-Anders Johansson said...

Eller ännu bättre:

1. Start Registry Editor (Regedt32.exe).
2. Locate the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\i8042prt\Parameters
3. On the Edit menu, click Add Value, and then add the following registry value:
Value Name: CrashOnCtrlScroll
Data Type: REG_DWORD
Value: 1
4. Quit Registry Editor.
5. Restart computer

Et voilà! Nu kan du trigga en BSOD när som helst genom att hålla inne CTRL och trycka två gånger på SCROLL LOCK.

Håll till godo! :)

Karl-Anders Johansson said...

Hmm. Jag uppmärksammade precis att jag lade min förra kommentar någon timme eller två efter att jag gick upp i morse, och NU är jag på väg att gå och lägga mig. Tack tidsskillnaden för detta fenomen. :)