Tuesday, June 12, 2007

Memento Mori

Nu när jag ligger sjuk, funderar jag mycket på vad som egentligen är viktigt här i livet (när jag inte sover eller pratar i telefon). Nån känd romersk general hade ju en person som gick bredvid honom hela tiden och viskade "memento mori" (kom ihåg att du är dödlig) i örat på honom för att han inte skulle komma ihåg att idag var det kanske bra, men imorgon är en annan dag. Idag är den sär andra dagen för mig (även om jag är på bättringsväg). Jag inser att jag är ytterst skral och ömtålig, som alla människor, och att jag måste reglera mitt friska liv efter det. Jag ska försöka spara den känslan till hälsomässigt soliga dagar.

2 comments:

Andreas said...

Jo, det sätter ju saker i sitt perspektiv - inte helt fel att bli påmind om det allt som ofta, fast jag skulle föredra om den insikten kom utan sjukdom...

Hoppas du blir bättre snart!
A

Mikael Tellhed said...

Vi tänker på dig! Hoppas du blir bättre snart!