Sunday, June 17, 2007

Uppåttjack

Blev ett läkarrejs i slutet på förra veckan. Jag hängde mest hela dagarna på Blocket på torsdag och fredag. Slutsatsen blev att de konstaterade att jag hade Crohn (ingen förvåning, men läkare är ganska lustiga ibland), samt att jag fick cortison.

Cortison har den trevliga effekten på mig att jag mår mycket bättre, samtidigt som de sagt att det är som ett rejält uppåttjack och att jag inte skulle tro att jag var så bra som jag "upplevde mig". Charmigt.

Sen så ska jag få genomgå en mer långsiktigt sprut-kur med TNF-α-blockerare som de hoppas ska läka ut min sjukdom. Detta är ganska nytt så jag kommer delta i en undersökning och de "hoppas att det kommer kunna hjälpa även mig".

3 comments:

Emma said...

Ääh! Vad är det där för skitsnack! Typiskt läkare att plocka ner en på jorden när man känner sig bra!

Hoppas verkligen att det nya läkemedlet hjälper dig! På det hela taget suger Crohns och borde förbjudas.

Anonymous said...

Hej och isch, hoppas tarmen kurerar sig och förhoppningsvis kan lite immunomodulerare hjälpa till -ju.
Jag hänger också på Blocket- typ dagligen och kväll-ligen.
Hör av dig om du behöver fika när du är där, mobilen brukar vara ljudlös men på!
/ Emelie, Staffan och Tage

montan said...

Tänker på dig Hampus!
Att vara sjuk en längre tid kan nog vara det suraste som finns. Tro mig, jag vet... ;)
Hoppas du kommer på benen snart.